Skip navigation. Till innehållet..
Tornfalken Text - Internetmarknadsföring, webbtexter, design och tillgänglighet för alla sedan 1995.

Innehållsförteckning

StartSäljande texter, sökmotorannonsering, text- och artikelservice, sökoptimering och marknadsföring på internet, CRM och tillgänglighet för alla. Spökskrivare.
TjänsterTjänster inom internetmarknadsföring, säljande webbtexter, sökoptimering och webbstrategier
NyhetsbrevNyhetsbrev om internetmarknadsföring, webbtexter, sökoptimering och webbstrategier säljande texter
Datadrivna företagJu mer vi vet om våra kunder desto större blir avståndet till dem. Företag som vill ha framgång måste lära sig att hantera detta.
Komplexitet kostarKomplexitet kostar. Företag som förenklar för kunderna vinnare i nätrevolutionen
Ny textrevolutionSkriv bättre texter i samarbete. Den nya textrevolutionen.
Kundnöjdhet ger inte lojalitetKundnöjdhet ger inte lojalitet visar flera undersökningar.
Framtidens kundserviceFramtidens kundservice handlar mer om känslor än teknik. Om nya trender i kundservice.
Extrem självbetjäningNätplatsen är en plats för extrem självbetjäning och måste möta ensamma besökares behov och krav.
Ny syn på ägandeNätet håller på att lösa upp fasta begrepp som ägande och tvingar till flexibilitet.
Om att finnaDet är inte alltid vi söker efter det vi egentligen vill göra. Sökning är inte detsamma som ärendet.
Att skriva för nätetAtt skriva för nätet är att hjälpa besökarna att finna det de söker och hjälpa dem att utföra det de vill göra.
KonverteringsparadoxenGenom att försöka engagera besökarna skapar man bara hinder för äkta konvertering. Det är konverteringsparadoxen.
Prioritera besökarnaKreftforeningen, exempel på plats som fokuserar på besökarnas viktigaste ärenden.
Vad vill besökarnaMetod för att ta reda på besökarnas viktigaste ärenden.
Om mod och varumärkenStarka varumärken underordnar sig och respekterar sina kunder och besökare, samt gör allt för att underlätta och spara deras tid.
Om lojalitet, respektTrenden går mot företag som tar ansvar för utveckling, miljö och sociala faktorer samt respekterar sina kunder, är lojala och ställer motkrav.
InnehållsparadoxenAllt innehåll, även det bra, skymmer annat innehåll och ökar platsens komplexitet. Behåll endast det som ger besökaren nytta.
Onödig nätstrategiDet behövs ingen särskild strategi för nätet. Nätet finns överallt och genom att ta hand om befintliga kunder bättre kommer de nya.
Årets bästa designNätet kräver funktionell design som möter besökarnas krav. Trendbrott när pris för årets bästa design går till regeringssida.
Innehåll eller ytatomma varumärken kräver traditionell reklam medan innehållsrika varumärken vinner på saklighet.
Kostnaden för nytt materialViktigare att ta bort onödigt material än att lägga upp nytt.
Sök inte uppmärksamhetMarknadsföringen står inför en revolution: sök inte uppmärksamhet - ge den.
Vår viktigaste uppgiftNätplatsens viktigaste uppgift är att underlätta för besökarna att utföra sina ärenden enligt nätproffs
Inte ledningens felAllt är inte ledningens fel. Vi har själva ett stort ansvar för en bra nätstrategi och att påbörja processen mot ett kundcentrerat företag.
Kunden i fokus2012 var det bästa året någonsin. Krav på bevis och motkrav är några nya trender inför det nya året.
Det bästa året i historien2012 var det bästa året någonsin. Krav på bevis och motkrav är några nya trender inför det nya året.
Det osynliga nätetNär en företeelse blir självklar upphör den att finnas i medvetandet. Nätet har blivit vardag, alltså syns det inte.
Kontakt med kundernaMänskliga kontakter är allt. Sociala medier kan erbjuda nya vägar till kunskap om kunderna.
EmpatiEmpati, förmågan att sätta sig in i kundens situation, är ett bättre verktyg än intuition.
Servila företagDet servila, tjänande företaget betjänar sina kunder lojalt utan att vänta sig kundlojalitet.
Mobilt ger kunderMobilanpassade platser affärskritiska och nödvändiga för att få kunder enligt Google.
Nöjda eller lönsamma kunderKundnöjdhet är ett dåligt mått på framgång. Flytta fokus från luddiga begrepp som upplevelse och nöjdhet till faktiskt beteende.
Sociala media och varumärketKundmakten på nätet sprider sig till den fysiska världen. Smarta apparater ger kunden makt även i butiken och ändrar säljarens roll.
Kund med smartphoneKundmakten på nätet sprider sig till den fysiska världen. Smarta apparater ger kunden makt även i butiken och ändrar säljarens roll.
Utseende eller användbarhetEnkelhet går före snygg design. Trenden mot användbarhet för nätplatser, appar och elektroniska apparater är överväldignade.
Design och klickfrekvensTraditionella regler för design gäller inte på nätet och hög klickfrekvens ger inte fler köp.
Kreativa monopolKonkurrens hämmar kreativitet medan kreativa monopol ger framgång. Moderna företag kombinerar monopol med samarbete.
Överlastade platserÖverlastade nätplatser stjäl tid från besökarna. Underlätta för dem att uträtta sitt ärende i stället för att lägga upp mer innehåll.
Strategiskt skifteByt strategi från att försöka imponera på kunden till att förenkla för denne att använda dina produkter eller tjänster.
Felantastiska företagTrenden går mot mer öppenhet och personliga, mänskliga varumärken och företag som öppet visar fel och tillkortakommanden.
Att länka rättDet är länkarna som håller ihop en plats och hjälper besökarna rätt. Bra länkar handlar om resultat - inte innehåll.
Rädd för sociala mediaSociala medier är den nya affärsmiljön och kommer att förändra marknaden i grunden. Några vanliga hinder för att komma igång och lösningar på dem.
En bättre världVärlden har aldrig varit bättre och nätet hjälper oss att göra den ännu bättre.
Omvänd marknadNätet har vänt upp och ner på alla gamla sanningar om marknad och försäljning. Ingen av de beprövade metoderna fungerar längre. Nu anonserar kunden och säljaren lyssnar.
Bra beskrivningBra beskrivning ger bra länktexter i sökresultat och sociala media.
Det första klicketBra länktexter och menyer bygger på en bra struktur efter kundens behov
Bra webbdesignBra webbdesign följer besökaren - dålig står i vägen
Från produkt till serviceAtt sälja på nätet är att sälja service vilket kräver mer empati och förståelse och mindre argument
Bättre rubrikerNätet ställer nya krav på att rubrikerna ska fungera både på platsen och utanför den.
Mäta framgång på nätetVarken antal besök eller besökens längd är meningsfulla mått på kvaliteten. Endast lyckade besök ger framgång.
Effektiv annonseringEffektiv annonsering på nätet handlar mer om att lyssna än att ropa högt
Oönskade nyckelordOm att sökoptimera med oönskade nyckelord
Hög klickfrekvensSträvan efter höga klickfrekvenser kan slå fel och skada varumärket
Marknadsföring i ny rollMarknadsföring i en ny tid går får nytt innehåll - produkten, processen och servicen är marknadsföring
GuldgruvaNätplatsen är företagets viktigaste strategiska resurs - nyttan uppstår i mötet med besökarna
MolnrevolutionenMolnet vänder på begreppen från komplexitet till enkelhet och användbarhet
Farlig redesignGör inte om nätplatsen - förbättra den i små steg
Random Acts of KindnessVänlighet är en vinnande strategi inför nya generatione kunder
Myter om nyckelordKundoptimering slår sökoptimering
Volym fel strategiOm tankeläsning och varför volym är fel mått
Risker med hög CTRHög CTR och omvandlingstal med fel strategi kan ge fel kunder och bli dyrt
Konverterande kedjaErbjud besökaren en lugn oas och en tydlig kedja av länkar
Skaffa prospektGenom att erbjuda något först ökar man viljan att fylla i formulär
Vänd säljprocessenVänd säljprocessen, faktablad, bruksanvisningar viktiga säljtexter undvik AIDA-modellen
Undvik reklambilderSök besökarens förtroende - försök inte väcka uppmärksamhet med reklambilder
Undvik SEOOptimera för besökaren den överlägsna sökoptimeringen
Nyhetsbrev eller FacebookNyhetsbrev överlägset sociala medier för långsiktiga kundrelationer
Aldrig färdigNätplatsen är en process som kräver ständigt underhåll
Du sköna nya världDet öppna nätet och offentliga register öppnar en helt ny värld
Annonsera gratisSökresultatsidorna gratis annonsplatser för bra metatexter
Värdet av bilderAnvänd bilder besökarna vill se och undvik meningslösa byråbilder
Det svåra enklaFörenkla nätplatsen, underlätta för besökarna och undvik byråbilder
Behaga inteBättre att lösa besökarens problem än att försöka behaga.
Lönande lojalitetKvalitet och respekt ger kundlojalitet och goda kundrelationer.
Lyssna inte på åsikterPå nätet duger inte åsikter, intuition eller magkänsla - endast tester och hårda siffror.
Varning för automatikEngagemang och tonfall är avgörande i sociala media. Därför duger inte automatisk distribution av innehåll.
Den viktigaste fråganI den kundstyrda ekonomin är det viktigare att vara uppmärksam än att väcka uppmärksamhet
MassmingelSociala medier och ny teknik skapar mer umgänge inte mindre
Sociala media för ledningenDeltagande i sociala medier är en strategisk ledningsfråga
Slösa inte besökarens tidGod hushållning med besökarnas tid den enda hållbara strategin.
Sociala medier nuVänta inte med social marknadsföring.
Social marknadsföringSocial marknadsföring kräver bra grund.
Tråkig eller coolLandningssidan måste vara tydlig, enkel och ha ett enda syfte, att omvandla.
Tydlighet går före säljTydlighet är nätplatsens viktigaste egenskap
Bannern synlig igenSökrelaterad exponering gör bannern synlig igen
Kraften i sociala mediaLyssna, delta och bidra. Använd kraften i sociala media
Imponera inteAtt försöka impomera ger fel signal, bättre att lösa kundens problem
Modern reklamfilmDen moderna reklamfilmen betonar information före underhållning
Den moderna kundenInternet har förändrat kundernas beteende i grunden
Modern marknadsföringModern nätbaserad marknadsföring följer andra regler än de traditionella
Säljande textAtt skriva om företaget istället för till besökaren ett vanlig misstag vid säljande text
Den bästa idénNätet är historiens största uppfinning och kommer att revolutionera det mesta
Om marknadsföringTraditionella metoder för marknadsföring på nätet fungerar inte
Riktad annonseringRiktade och anpassade annonser fungerar inte
Lyckas i sociala mediaSociala medier kräver aktivt lyssnande
Social SEOSocial sökning förändrar nätstrategierna.
Mer om menyerMenyer, exemplen Best Western och Scandic Hotels.
Informationsarkitektur 2Bra informationsarkitektur underlättar för besökarna. Undvik vanliga misstagen i menyerna.
Informationsarkitektur 1Bra informationsarkitektur underlättar för besökarna. Undvik vanliga misstagen i strukturen.
SidewikiGoogles Sidewiki ger besökarna möjlighet att kommenteras direkt på plats och ökar deras makt över varumärken
IKEA byter till verdanaIKEAs byte till verdana påverkar inte varumärket men gör marknadsföringen billigare
Sammanhangets betydelseNätplatsens sammanhang har betydelse för besökarens motiv och handlingar.
Nätets fula ankungeVärldens fulaste nätplats har vunnit enorma framgångar genom att inte marknadsföra sig
Transparensens triumfÖkad genomskinlighet och kundomdömen ändrar förutsättningarna för marknadsföring
Ny syn på innehållNy syn på innehåll ändrar förutsättningarna för marknadsföring och sökoptimering
Nya spelregler på nätetNätet har helt ändrat reglerna för marknadsföring. Marknadsförararna får byta roll med kunderna.
Det fantastiska nätetDet fantastiska nätet sköljer över oss som en jättevåg av förändring.
Om sociala mediaSociala media kan fungera för marknadsförong men det finns inga genvägar.
Intuition dålig rådgivareIntuition eller magkänsla duger inte. Det enda som räknas är siffror.
Bra platser tråkigaBra nätplatser är tråkiga och gör besökaren, inte VD:en, nöjd.
Att mäta framgångMånga besök och långa besökstider visar inte alltid framgång.
Bättre tacksidorEn bra tacksida lägger grunden för en bra relation.
Gamla regler gäller inteGamla skrivregler gäller inte på nätet. Skriv för att påverka, inte för att bli bedömd.
AutomatiseringAutomatiska system bra om de gynnar besökarna
Två viktiga ordDe två första orden i en rubrik eller länk avgör om den blir läst
Sträng strategiSträng publiceringsstrategi bäst för nätplatsen
BloggdrevetEtt bloggdrev mot företaget kan ge en god möjlighet till äkta kommunikation med marknaden.
Textens sammanhangEn text på nätplatsen står inte ensam. Hur den uppfattas beror på de omgivande texterna.
Undvik pressreleaserAtt lägga upp pressreleaser på nätet avslöjar företagets syn på besökare. Gör det inte.
Nätet ett sopbergInternet är ett sopberg. Att vara nyttig är den bästa strategin för sökoptimering.
Bedrägliga annonserBedrägliga annonser kommer av gammalt masstänkade och ny teknik.
Nätbutikens misstagUndvik de vanliga misstagen med nätbutiken. Var tydlig.
Besökarnas varumärkeDet är besökarens möjlighet att utföra sitt ärende som avgör varumärkets styrka
Nätets potentialLågkonjunkturen en chans att visa nätplatsens verkliga potential.
Gränslös textNätrevolutionen och nätets gränslösa texter får oöverskådliga konsekvenser
KrishanteringSociala media och bloggar kan ta ner varumärket på några timmar. Det gäller att veta hur det ska hanteras.
Inaktuellt innehållDet är för lätt att publicera nytt material och för svårt att ta bort gammalt
Vem kan man lita på?De vanliga besökarnas åsikter är viktigast - inte ledningens, kollegornas eller vännernas.
Bättre transaktionsbrevEtt väl utformat transaktionsbrev stärker varumärket och kundrelationen
En redaktör tack!Allt är inte lika värt. Tekniska system räcker inte. Bra innehåll kräver en tränad redaktör för rätt urval.
TextmisstagetUndvik detvanliga misstaget att berätta och beskriva i stället för att lyssna och anpassa
Marknadsföring i ny tidNätet tvingar marknadsförare att byta perspektiv och underordna sig kundens vilja och behov
Förvirrade kunderProaktiv chatt innebär att en säljare kontaktar en förvirrad kund i närbutiken i realtid för att ge stöd och avsluta affären.
Flash och SEOFlashteknik, sökoptimering och mobila enheter fungerar inte ihop. Undvik att bygga helt med Flash.
Undvik nyheterUndvik nyheter på förstasidan. Det kan skada trovärdigheten. Visa endast nyheter besökaren har nytta av.
Stjäl inte besökarens tidAtt spara egen tid genom att stjäla den från besökarna förstör varumärket
Misslyckandets strategiAlla misslyckas. Rätt hanterat kan misslyckandet stärka varumärket.
Bättre menyerPå nätet är vi som bilförare. Vi vill hitta rätt enkelt och snabbt. Bra menyer hjälper till.
Visioner i nya former Visionerna från nätets början förverkligas på oväntade sätt. Nätet har revolutionerat hur vi ser på affärer.
Långa eller korta besök? Besökets längd säger inget om nätplatsens framgång. Den enda framgång som räknas är besökarens.
Tillgänglighet & förtroendeEn tillgänglig nätplats inger förtroende. Det är märkligt att så få har insett detta.
Omvandlig & förtroendeAtt ha besökarnas förtroende är nödvändigt för att omvandla dem till kunder och klienter. Tips för ökat förtroende.
Att mäta rätt sakerAtt analysera besökstrafiken är en svår konst. Det gäller att ställa de rätta frågorna.
Expertens återkomstDet användargenererade innehållet ökar stadigt. Men att av det dra slutsatsen att experter inte längre behövs är ett misstag.
Nya ingångarBesökarna kommer från många olika ställen. Det gäller att ha nya strategier för inkommande länkar
NätreklamFör att fungera måste reklamen på nätet följa besökarnas avsikter.
MikrotexterEtt bra innehåll kräver bra mikrotexter för att underlätta för besökarna
Den viktiga kontaktenNär en besökare söker kontakt gäller det att vara tillgänglig. Då är det allvar.
Gratis lönsamtFler och fler varor och tjänster är gratis. Nätet har skapat en trend för mer generositet.
De personliga ordenDet är orden som är viktiga på webbplatsen. De måste komma först, ha ett tilltal och vara riktade till någon, en persona.
Avstå besökareDet är viktigt att veta vilka besökare som kan bli kunder och avstå från de övriga
KöpprocessenDen fas i köpprocessen kunden befinner sig i bestämmer innehållet på nätplatsen
CurlingstrateginCurlingstrategin, att göra det enkelt för besökaren är den enda vägen till framgång.
SEO och varumärkeVarumärket på nätet beror av tre delar: de naturliga sökresultaten, de besökargenererade kanalerna och länkpopulariteten.
Tråkig och originellUndvik originell form på nätplatsen. Underlätta för besökarna att göra det dom vill.
Lyckas med korta texterAnnonsering i söktjänsterna kräver korta texter. Så här skriver du effektiva annonser.
Den globala hjärnanNätet är samarbete. Vi kan samarbeta globalt samtidigt vilket öppnar för nya idéer. Nätet är som en global hjärna.
Den stora revolutionenNätet innebär en revolution i vårt sätt att se på kunder, klienter, företag, organisationer och oss själva. Du är en del av något stort.
Den stora länksmällenBetalda länkar kan vara seriösa och motiverade men kan också missbrukas för att lura till sig bättre PageRank
Tänk nät - inte platsDen bästa strategin för nätet är öppenhet, deltagande och förståelse för besökare och kunder
Zen och SEODen bästa strategin för sökoptimering är att optimera för besökarna - inte söktjänsterna
Nätplatsen ett fönsterEn nätplats är ett fönster in i företaget och avslöjar hur man ser på kunder och besökare
Bättre sammanfattningarEn bra sammanfattning börjar med det viktigaste och visar vad besökaren får
Autentisk och konsekventDen bästa strategin för både nätplats och marknadsföring är att vara autentisk och ärlig
Besökaren ingen idiotMarknadsföring på nätet handlar om att betrakta kunder och besökare som jämbördiga partner med företaget
Säljande rubrikerRubrikerna är de krokar med vilka du fångar läsarens intresse. Bra rubriker en förutsättning för ökad konvertering.
Bloggen som affärskanalBloggar och andra direkta sätt att kommunicera med marknaden blir allt viktigare
Gissa inte - mätGenom att studera analysdata kan vi veta vad som händer på nätplatsen. Gissa inte - mät.
Fult är ofta bästSnygg webbdesign inte alltid den bästa. Användbarheten måste gå före formen.
Använd inte fotomodellerAnvänd endast bilder som tillför något och som stöder innehållet. Snygga bilder på fotomodeller kan skada nätplatsen.
Undvik ny designAtt göra om nätplatsen är ofta frestande, men sällan någon bra idé.
Nyckelord eller sökfraserAnvänd besökarnas egna sökfraser i texten. Det underlättar söktjänsternas bedömning av sidans relevans.
Nätplatsen inget projektNätplatsen blir aldrig färdig. Den är under ständig förändring och mätning av effekten av dessa.
Nya former av företagNätets krav på öppenhet och länkning kommer att ge nya former av företag.
Nya sökstrategierSöktjänsternas nya strategier att presentera sökresultat i portalform gör innehåll och marknadsföring allt viktigare
Klicka inte härMeningsfulla länktexter höjer rankningen, ökar tillgängligheten och visar besökaren respekt.
InnehålletInnehållet avgör om besökaren stannar och blir kund eller klient. Sättet att hantera innehåll har blivit affärskritiskt.
NätvarumärkenVärldens starkaste varumärken är nu nätbaserade. Det visar att kunderna tar över makten.
Avsiktsekonomi och kundaktivismNätet ger kunderna makten och avsiktsekonomin ger nya affärsmöjligheter.
Sökoptimering och konverteringBra sökoptimering ger bra konvertering.
Säljande titlarEn säljande titel är avgörande för ranking och klickbarhet.
Meningen med nätetNär vi söker på nätet söker vi inte svar utan mening och insikter.
Generositet bästa strategin Nätet ger nya sätt att samarbeta och generositet är en strategier för framgång
Tänk text i länkarNättexter är funktionella, obegränsade och bygger på länkar
TextrevolutionNätet innebär en revolution i sättet att tänka och skriva text
Fel nyckelordstäthetSkriv bra text utan hög nyckelordstäthet. För många nyckelord i texten gör den oläsbar.
E-post i kunddialogenTänk nytt och stort med e-post i kunddialogen
Tänk stort med E-postAnvänd e-post i dialog inte som DM. Rätt använd kan e-post bli ett starkt inslag i marknadsstrategin
Långsam sökoptimeringLångsiktig sökoptimering ger bättre trafik och fler kunder
Sena signalordSignalord sent i köpprocessen konverterar bättre än allmänna nyckelord.
Varumärke på nätetTraditionellt varumärkesbygge fungerar inte på nätet. Paradoxalt nog ger det en större frihet i varumärkesbyggandet.
Optimerad textSkriv optimerad text som både säljer och syns i söktmotorerna. Kort handledning.
TextrevolutionenNätet har förändrat vårt sätt skriva och vårt förhållande till texten
SEO-rådDen bästa sökoptimeringen tar hänsyn till besökaren före sökmotorn
Öppnande meningarEn bra första mening i stycket lockar till mer läsning
Onödig sökoptimeringNya naturliga sökmetoder gör sökoptimering onödig
Det viktiga mötetSe till att mötet med besökaren sker på dennes villkor annars uteblir framgången
Kontrollen över budskapetBara genom att möta kunderna med respekt kan marknadsförare åter kommunicera med marknaden.
Behåll besökarnaBara en snabb webbplats som använder besökarens egna ord och direkt visar att besöket är värt det förmår hålla kvar dem
Personligt varumärkeGenom att vårda din nätnärvaro stärker du ditt personliga varumärke och dina karriärmöjligheter.
Kunderna tar maktenMinskat förtroende för företag och ökad kundmakt kräver nya strategier för marknadsföring.
Besökarinflytande del 2Besökarnas inflytande på nätet tvingar företagen att anpassa sig efter den nya miljön
Web 2.0 är besökarinflytandeBesökarnas inflytande på nätet kommer att i grunden förändra marknadskommunikationen och affärsstrategierna
Frånvaro, autosvarEtt väl utformat autosvar vid frånvaro kan förbättra kontakten med besökare och kunder
"Om oss"-sidanEn bra Om oss-sida ökar intresset och kan vara ett värdefullt verktyg för att konvertera besökare
KontaktsidanEn bra kontaktsida skapar goda relationer med kunder och besökare
Det uppenbaraFokusera på det enkla och uppenbara för att möta besökaren
E-post överlägsetE-post är det effektivaste och billigaste sättet att underhålla en kundkommunikation som befrämjar kundlojalitet och lönsamhet på sikt.
Ärlighet smartastDen bästa strategin för marknadsföring på nätet är öppenhet och ärlighet
Nätets kraftEtt moget företag har en mogen nätplats. Ett ansvar för ledningen.
Bortom nyckelordDet är inte alltid sökorden är desamma som de nyckelord eller signalord som avgör om besökaren satannar.
NätrevolutionenKunden är VD och bestämmer; den enda vägen till framgång på nätet.
Nyckelord och signalordBesökarnas egna nyckelord skapar förtroende och ökar konverteringen
TopplaceringarDet är bättre att analysera loggfilerna än att jaga topplaceringar
SökoptimeringGenom att optimera för besökare sker sökoptimering naturligt
Säljande textDe viktigaste råden och knepen för att skriva säljande texter för nätet
Kollektiv intelligensAnvänd besökarnas kollektiva intelligens till din fördel.
Texten i förändringNätet förändrar i grunden vårt sätt att se på texter
Avslöjande ytaWebbplatsen avslöjar om företaget tar besökare och kunder på allvar
Skriv för hjärtatBra sökoptimering och bra texter tar hänsyn till känslor och besökarnas verkliga behov
LandningssidorEn bra landningssida förstärker och utvecklar annonsens budskap
Det första intrycketDet första intrycket behöver inte vara det bestående. Innehåll och nytta går före form.
Den långa svansenNätet innebär en förskjutning från massmarknad till nischmarknad, men det finns fallgropar.
Besökaren i fokusAtt känna sina besökare och umgås med dem är enda vägen till framgång
Kunden bestämmerNätet ger kunderna verklig makt. De företag som inte förstår det förlorar.
Innehållet ledningsfråga Innehållets kvalitet avspeglar verksamheten och hanteringen är en fråga för ledningen
Sökoptimerad text Tips för sökoptimerade texter för både besökare och söktjänster
Bättre textannonser Välskrivna textannonser i rätt sammanhang fungerar
Bättre bannersbanners som fungerar måste finnas i rätt sammanhang och vara tydliga
Bättre nätreklamSkillnad mellan traditionell reklam och nätreklam samt strategi för bättre nätreklam
Bättre annonserFärre onödiga klick ökar effekten och sänker kostnaden för annonsen
Förenkla, förenkla Förenkla nätplatsen för besökarna och nå framgång i en komplicerad värld
Sökoptimering Sökoptimering handlar om att skriva för besökaren i första hand.
TillgänglighetAtt följa riktlinjerna för tillgängliga nätplatser lönar sig och höjer upplevelsen för alla besökare.
Osmart designNätet är inte platsen för smart design utan mer för vardaglig nytta
Oseriös sökoptimeringMarknad för oseriös sökoptimering beror på okunniga företagsledningar
Regler på nätetNätet är fritt men kräver ordning och reda och besökarna kräver nytta. Webbyråerna levererar ännu inte.
StilmallEn effektiv stilmall ger nätplatsen kvalitet
Ställ rätt frågaInled gärna din text med ett par frågor anpassade efter dina läsare
Säljande rubrikerLåt rubrikerna vara dina bästa säljare
Nätplatsen viktig vid krisAktuell och aktiv nätplats är den bästa strategin för både företag och myndigheter och oumbärlig vid kriser
Strategi för ledningVarje nätplats behöver en strategi med stöd av ledningen
Undvik misstagenUndvik de vanligaste misstagen i texten till din nätplats
Koncentrera din nätplatsPublicera relevant material för de viktigaste besökarna på din nätplats
Kostnaden i siffrorNätplatsens verkliga kostnader
Kommunikation i förändringSkillnaden mellan webbtexten och tryckt text ändrar i grunden vårt sätt att kommunicera med marknaden
Tillgänglighet bra sökoptimeringÖkad tillgänglighet ger bra sökoptimering. Google värderar inte alt-märket och rekommender W3C:s riktlinjer för tillgänglighet.
Mät effektenMät webbplatsens effektivitet och visa det i siffror
Varumärket och nyttanVarumärken måste leverera nytta för att överleva på nätet
Ta ledningenTa ledningen över webbplatsen och ge den verkligt värde
Nytt sätt att skrivaWebbplatsen kräver texter som är sökbara och aktiverande
Strategi för kunskapStrategier för kunskap. Endast en professionell redigering kan ta fram värdefull kunskap i informationsöverflödet.
Kortkurs webbcopyKortkurs i webbcopy
Säljande titlarSkriv säljande titlar
FokuseraFokusera på målet med webbplatsen. Varje del måste uppmana till handling.
Webbredaktören 4Kvalitet är en bättre strategi än kvantitet
Webbredaktören 3Branschkunskap och att känna besökarnas önskan och beteende är webbredaktörens viktigaste egenskaper
Webbredaktören 2Webbredaktörens viktigaste kompetens är att känna besökarnas önskan och beteende
Webbredaktören 1Webbredaktören avgörande för webbplatsens framgång
SignalordGenom att använda signalord som besökarna känner igen ökar chansen att de stannar, läser och konverterar till kunder.
Inkommande länkarLänkar från andra webbplatser ger intresserade besökare
Skriv för att vinnaGenom att tänka som besökaren kan vi skriva bättre texter som övervinner konkurrenterna
EgosurfaGenom att egosurfa och läsa vad andra har skrivit om företaget eller om dig kan du få tidig varning om problem och annat.
Textens heta ställenVarje text har fem heta ställen som blir lästa. Utnyttja de fem heta ställena i din text.
Skriv lokaltAnvänd lokala ord i nyckelfraserna utan att offra läsbarheten
Persona - ett exempelEtt exempel på en persona för ett nyhetsbrev om internetmarknadsföring.
Skapa en personaGe webbplatsen liv genom koncentration och dialog med tänkta besökare
Led besökaren rättKonvertera besökare till kunder med aktiv text
Analysera besöksdataAnalysera dina besökares beteende på webbplatsen för bättre resultat
Innehållet glömd tillgångWebbplatsens innehåll är företagets värdefullaste tillgång
Konvertera besökareLär av bensinmackens raka och enkla marknadsföring
Inför 2005Inför 2005, kvalificerade gissningar
Sälj med känslorSkriv säljande webbtexter med aktiva emotionella verb
Marknadsför med innehålletWebbmarknadsföring är marknadsföring med innehållet
Skriv naturligt Att skriva naturligt är den bästa strategin för både besökare och sökmotorer
Känn dina besökare Ta reda på mer om dina besökare för bättre texter
Stil vs funktion God stil eller bra copy kan förstöra webbplatsen
De onda, de goda och de fulaOlika strategier för sökmotoroptimering
Underlätta indexeringDet är onödigt att registrera i sökmotorerna, så här hittar de.
Respekt för kundenRegler för kundrespekt
Spindelvänlig designGör dina sidor spindelvänliga
SökoptimeringAnvänd riktig text inte grafisk text och undvik Flash
Varumärke och internetInternet lämpligt för kundrelationer support och varumärkesvård
Bättre webbtexterRåd om att skriva för besökare och sökmotorer
Oseriös sökoptimeringOseriösa sökoptimeringskonsulter riskerar kundernas varumärke
Varumärkets kritiska punkterVarumärke bygger på känslor och aldrig är känslorna så starka som när något går fel. Varumärkets kritiska punkter.
Bryt mot reglernaIbland är det rätt att bryta mot givna regler om kundnyttan kräver det.
SäljareAlla som arbetar med en webbplats är säljare av dess innehåll
GuldäggetSvenska reklambyråer förstår inte Internet
MetadataBra nyckelord ger bättre texter och goda relationer
Bättre nyckelordBra nyckelord ger bättre texter och goda relationer
CRM och InternetCRM och internet är delar av samma sak
WebbpubliceringWebbtexter och innehåll med kvalitet kräver kompetens och disciplin
WebbstandardDet är dags för webbstandard
AnnonsskojareSe upp för annonsskojare på nätet
TillgänglighetTillgänglighet för alla
TillgänglighetTillgängliga webbplatser för alla
WebbstandardWebbplatsen är byggd enligt webbstandard med separata filer för design i en stylesheet, css, strukturen i en xml-fil och innehållet i respektive html-fil
Om migKort om mig.Webbskribent, frilansare, jägare, musiker
BakgrundBakgrund
CVCV
KunderReferenser inom internetmarknadsföring, webbtexter, sökoptimering och webbstrategier
KontaktKontaktuppgifter
InnehållInnehåll och söksida
InnehållsförteckningInnehållsförteckning
Sök på webbplatsenSökformulär